Una dintre prioritățile administrațiilor locale alese în data de 9 iunie va trebui să fie reducerea decalajului dintre regiunile istorice ale României.
Președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Arad, arhitect Gheorghe Seculici, este de părere că această sarcină trebuie asumată de președinții Consiliilor Județene mai degrabă decât de miniștri, fiindcă sunt maiapropiați de nevoile cetățenilor și sunt mai conectați la realitățile locale. Un argument în plus este că președinții au un mandat de cel puținpatru ani, iar unii sunt deja la al doilea sau la al treilea mandat, în timp ce mandatul miniștrilor este extrem de volatil și deseori nu permite angajarea în proiecte mari.
„Agențiile de Dezvoltare Regională au la dispoziție fonduri pentru investiții în domeniile-cheie, dintre care se distinge, cu prioritate, infrastructura. Ar trebui avute în vedere în primul rând proiectele de inter conectivitate, care creează legături noi între județe sau le îmbunătățesc pe cele existente. Mobilitatea duce la accesibilizarea pieței forței de muncă, iar stabilitatea și siguranța locului de muncă generează o creștere a calităţii vieții”, susține Gheorghe Seculici.
Președintele CCIA Arad dă și un exemplu: Aradul a investit masiv în legăturile rutiere cu județele Bihor, Timiș, Hunedoara, dar și cu Békés, în Ungaria. Consiliul Județean a modernizat 850 km de drumuri județene din rețeaua de 1180 km (cea mai vastă la nivel național), și a modernizat și toate drumurile transfrontaliere. Acestor investiții se adaugă autostrada Nădlac-Timișoara (construită de stat) și drumul expres Arad-Oradea, care va fi realizat printr-o asociere între Ministerul Transporturilor și Consiliile Județene Arad și Bihor, respectiv Primăriile Arad, Oradea șiTimișoara.
„Ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani la Arad este, de fapt, un răspuns la nevoile mediului de afaceri, care a solicitat legături rutiere mai bune, pentru scăderea timpului de deplasare și lărgirea bazinului de selecție a forței de muncă. Astăzi, în județ, nu doar datorită investițiilor în infrastructură, dar în bună măsură și din acest motiv, șomajul este de 1% și investitorii continuă să vină. Este, cu alte cuvinte, un model care poate fi multiplicat la nivel național”, a declarat arh. Gheorghe Seculici.
Nici un comentariu! Adaugă tu primul.