Una dintre cele mai renumite uzine a Aradului este pe care să devină istorie. Patronatul Astra Rail Greenbier, fabrica de vagoane de marfă arădeană cu o istorie de peste un secol, va fi închisă. Sute de oameni vor rămâne fără loc ce muncă iar un crâmpei al istoriei glorioase a industriei grele arădene va rămâne o amintire, la fel cum s-a întâmplat, din păcate, cu atâtea alte foste uzine ale Aradului.

„UTA, TEBA, Indagrara, Strungul, CPL, Orologeria Industrială, Tricoul Roșu, Fabrica de ceasuri, Arbema, Fabrica de Zahăr și enumerarea, din păcate, poate continua cu atâtea foste uzine care au adus glorie industriei arădene și care acum rămân doar o amintire. Această tristă soartă părea să fie ocolită de alt fost colos industrial arădean, cu o istorie de peste 100 de ani. Fosta fabrică de vagoane s-a divizat, iar Fabrica de vagoane de marfă, ajunsă pe rând în proprietatea unor mari producători la nivel mondial, a reușit să păstreze tradiția vagonarilor arădeni. Iată însă că într-o conjunctură economică dificilă, patronii au decis să închidă fabrica de la Arad și să le păstreze pe cele de la Caracal și Drobeta Turnu Severin. Altfel spus, se va închide o uzină istorică, de unde tradiția constructorilor de vagoane românești a fost extinsă spre alte locuri din țară. Autoritățile locale arădene au datoria sacră de a încerca acum, cu ASTRA RAIL, ceea ce nu s-a făcut cu nici una dintre fabricile amintite de mine: să demareze negocieri cu patronatul și să salveze fabrica de vagoane de marfă. Pentru că nu este suficient să ne mândrim cu faptul că la ASTRA s-au produs avioane, autobuze și vagoane de marfă care au ajuns cunoscute pe toate continentele, dacă nu putem păstra vie această parte a istoriei Aradului. Arădenii merită acest efort: nu lăsați fabrica de vagoane de marfă să moară!”, a declarat Vasile Nagy, deputat de Arad.
Nici un comentariu! Adaugă tu primul.