Sute de credincioşi din tot cuprinsul Banatului şi-au îndreptat paşii, în ziua de praznic a Botezului Domnului, luni, 6 ianuarie 2025, spre străvechea mănăstire Hodoş-Bodrog pentru a participa la Sfânta Liturghie şi la Slujba de sfinţire a Aghiasmei celei Mari.
Şi-n acest an credincioşii veniţi în număr foarte mare au avut ocazia să participe, în ziua de praznic, la Sfânta Liturghie a Sfântului Vasile cel Mare săvârşită de soborul mănăstirii în biserica cu hramul ,,Pogorârea Sfântului Duh”. Din sobor au făcut parte Protos. Grigorie Timiș, starețul mănăstirii, Arhim. Nestor Iovan, Protos. Dr. Iustin Popovici, consilier cultural al Arhiepiscopiei Aradului, Protos. Dr. Nicolae Tang, lector universitar la Facultatea de Teologie Ortodoxă ,,Ilarion V. Felea” din Arad, Ieromonahi Arsenie Grădinaru și Antonie Oanea, Arhid. Gherasim Tompa și Ierodiaconii Varlaam Frîncu și Cleopa Nistor. Răspunsurile la strană au fost date de obștea mănăstirii.
În cuvântul de învățătură rostit la Sfânta Liturghie, Părintele Protos. Dr. Nicolae Tang a arătat Botezul lui Iisus este un eveniment de importanță majoră în istoria mântuirii. El oficializează recunoașterea publică a lui Iisus Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu și ca Mesia. Întreaga activitate publică a Mântuitorului se încadrează între două botezuri: cel dintâi ,,cu apă” și cel de-al doilea ,,cu foc”, între smerenie și jertfă, între Iordan și Cruce, între Iordan și Cincizecime.
„După Sfânta Liturghie a avut loc ieşirea în procesiune la râul Mureş, aşa cum s-a îndătinat la această mănăstire, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Arhiepiscop Timotei, unde s-a săvârşit slujba Aghiasmei Mari”, a declarat prof. drd. Cătălin-Iulian Drăgan.
După săvârşirea slujbei Aghiasmei Mari, Părintele Protos. Dr. Iustin Popovici a adresat credincioşilor un cuvânt de învățătură în care a arătat motivația pentru care se iese lângă Râul Mureș pentru a sfinți apa în ziua de Bobotează, râu ce se află în apropierea sfintei mănăstiri după cum însăși rânduielile tipiconale îndeamnă preotul să săvârșească slujba în exteriorul bisericii. De asemenea, Părintele Iustin a vorbit despre efectele Aghiasmei Mari în viața creștinului, după cum deslușim din însăşi rânduiala slujbei, în textul ecteniei şi al rugăciunii de sfinţire, unde preotul se roagă: „Şi-i dă ei harul izbăvirii şi binecuvântarea Iordanului. Fă-o pe ea izvor de nestricăciune, dar de sfinţenie, dezlegare de păcate, vindecare de boli, diavolilor pieire, îndepărtare a puterilor celor potrivnice, plină de putere îngerească. Ca toţi cei ce se vor stropi şi vor gusta dintr-însa să o aibă spre curăţirea sufletelor şi a trupurilor, spre vindecarea patimilor, spre sfinţirea caselor şi spre tot folosul de trebuinţă…”.
„Apele râului Mureş au fost binecuvântate cu sfânta cruce de către unul dintre slujitori. La final, credincioşii prezenţi, într-o bună rânduială şi cu multă răbdare, şi-au luat Aghiasmă Mare pe care o păstrează la loc de cinste în casele lor şi o folosesc la nevoie, după rânduiala Bisericii. Potrivit rânduielii bisericeşti Slujba Aghiasmei Mari se săvârşeşte atât în ajunul sărbătorii cât și în ziua Botezului Domnului”, a mai declarat prof. drd. Cătălin-Iulian Drăgan.
Nici un comentariu! Adaugă tu primul.